تبلیغات
Banner corner : site parandehgharib.ir
Banner corner : site parandehgharib.ir
صفت عکس
  • کد نمایش افراد آنلاین
  • آسمان انعکاس خداست - چرا سنگ در دست خود گرفته اید!

    آسمان انعکاس خداست

    اللهم عجل لولیک الفرج

    درباره من
    بسم الله الرحمن الرحیم
    بازدید کننده عزیز سلام
    من وبلاگ " آسمان انعکاس خداست " رو درست کردم تا مطالب مذهبی- اجتماعی - سیاسی ام رو توش بنویسیم و تا جایی که بتونم سعی می کنم به روز باشه کلیپ ها و مطالب جالبی رو که برای من جوانِ پر انرژی جذاب بوده و بدونم ممکنه برای فرد دیگه ای مفید واقع بشه یا مشکلی رو رفع کنه یا سوالی رو جواب بده یا ذهنی رو روشن کنه تو وب میذارم اگه جایی پیشنهادی لازم دیدین یا نقد مفیدی داشتین حتما تو نظرات بنویسید ان شاء الله که دست خالی از این وب برنگردین و بر داشته هاتون افزوده شده باشه
    چنانچه مایل به تبادل لینک هستین تو نظرات بنویسید .
    اللهم عجل لولیک الفرج آمین
    نویسندگان

    اوقات شرعی

    کد ذکر ایام هفته

    مترجم سایت

    نمایشگر آمار آلکسا


    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    
  • ابزار صلوات
  • 
  • فناوری نانو
  • جستجو در وبلاگ
    نویسنده :آنوشکا
    تاریخ: سه شنبه 20 مرداد 1394 07:46 ب.ظ

    http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/ZXbdbd2PHUIybLPYyy1wiimrvUF63u_la4h1sMDFF9pYJKpt_2hqTA/s/w535/

    فصل هفدهم

    چرا سنگ در دست خود گرفته اید!

    برادر سُنّی! تو به سخن خود ادامه دادی و اشکال دیگری را مطرح نمودی. تو می گویی اگر واقعاً عُمَر و ابوبکر به خانه فاطمه هجوم برده باشند، پس چرا علی (ع) با عُمَر و ابوبکر دوست بود و آن ها را یاری می کرد؟ اگر ادّعای شیعیان صحیح بود، علی(ع) هرگز با خلفا همکاری نمی کرد. این سخن توست:
    «در صورت صحّت این مطلب، حضرت علی با چه مجوّزی دست در دست خلفا گذاشته بود؟ چرا در همه موارد به آن ها کمک می نمود؟ حضرت عُمَر، هیچ موردی را بدون مشورت با علی فیصله نمی داد، حضرت عُمَر می فرمود: لولا علیٌ لهلک عُمَر، یعنی اگر علی نبود عُمَر هلاک می شد. حضرت علی چرا چنین می کرد؟».
    برادر سُنّی! تو گفتی که علی(ع) در همه موارد به خلفا کمک می کرد، از تو می پرسم: در کجا چنین مطلبی آمده است؟
    هیچ کس شجاعت و فداکاری های علی (ع) را در جنگ های زمان پیامبر فراموش نمی کند. حتماً نقش تعیین کننده او را در جنگ های بدر، احد، خندق شنیده ای. وقتی ابوبکر و عُمَر به خلافت رسیدند، آن ها شروع به فتح کشور عراق، ایران و ... نمودند، به راستی چرا علی (ع) هیچ گاه در آن جنگ ها شرکت نکرد؟
    تو گفتی علی در همه موارد خلفا را یاری کرد، آیا نباید از خود سؤال کنی چرا علی (ع) میدان جنگ را رها کرد؟
    تو گفتی که عُمَر هیچ موردی را بدون مشورت علی (ع) انجام نمی داد. من به تاریخ مراجعه کردم، عُمَر ده سال حکومت کرد، در این مدّت فقط 85 مورد از علی (ع) مشورت گرفته است. تو باید بگویی، عُمَر در 85 مسأله با علی (ع) مشورت کرد. ابوبکر هم در 12 مساله و عثمان هم در 8 مسأله با علی (ع) مشورت کردند.
    ابوبکر، عُمَر و عثمان حدود 25 سال حکومت کردند، آن طور که من حساب کردم آنها با گذشت 90 روز، فقط یک بار به علی (ع) مراجعه می کردند. تو خودت بگو این که علی (ع) هر 3 ماه، جوابِ یک مسأله حکومت را بدهد، معنایش همکاری و دوستی او با این حکومت خلفا است؟
    * * *
    نگاه کن! همه مردم در آنجا جمع شده اند، چه خبر است! گویا می خواهند زنی را سنگسار کنند!
    این زن کار زشتی را انجام داده است، عفّت عمومی را لکّه دار کرده است، عُمَر دستور داده او را سنگسار کنند.
    خبر به علی(ع) می رسد، او نزد عُمَر می آید و به او می گوید:
    ـ ای عُمَر! تو دستور داده ای که این زن را سنگسار کنند؟
    ـ آری! من این دستور را دادم تا دیگر کسی جرأت نکند کار خلاف انجام بدهد.
    ـ ای عُمَر! این زن، یک دیوانه است، عقل ندارد، مگر نمی دانی که خداوند از دیوانه تکلیف را برداشته است. او چون عقل ندارد به زشتی زنا آگاه نبوده است. تو نباید او را سنگسار کنی.
    ـ لَولاَ عَلِیٌّ لَهَلَکَ عُمَر! ای علی اگر تو نبودی، من هلاک می شدم. الان دستور می دهم تا او را آزاد کنند. (صحیح بخاری، ج 8، ص 21؛ و سنن أبی داود، ج 2، ص 338؛ و عمدة القاری، ج 23، ص 292؛ و الاستیعاب، ج 3، ص 1102)
    * * *
    یکی از سربازان عُمَر به جبهه جنگ می رود، مدّت زیادی در جبهه می ماند و بعد از آن به مدینه باز می گردد. شش ماه که از آمدن او می گذرد، همسرش برای او، پسری به دنیا می آورد.
    آن مرد تعجّب می کند، با خود می گوید: آیا بچه از من است؟ من که شش ماه است به مدینه آمده ام، نکند همسر من خطاکار باشد؟ نکند این بچه حرام زاده باشد؟
    او نزد عُمَر می آید و می گوید:
    «جناب خلیفه! من شش ماه است به مدینه آمده ام، امروز همسرم، فرزندی به دنیا آورده است. نظر شما چیست؟ آیا همسر من خطاکار است؟».
    عُمَر قدری فکر می کند و می گوید:
    «آری! همسر تو زناکار است، باید او را سنگسار کرد».
    مأموران جلو می آیند، آن زن را برای سنگسار کردن می برند، آری! باید عفّت عمومی حفظ شود، باید زناکار را به سزای عملش رساند. آن زن هر چه گریه می کند و سوگند یاد می کند که من پاکدامن هستم! عُمَر سخنش را قبول نمی کند.
    نگاه کن! آن زن را در داخل گودال قرار داده اند، مردم سنگ های زیادی را در دست گرفته اند، آماده اند تا عُمَر دستور بدهد و آن زن را سنگسار کنند.
    آنجا را نگاه کن! این علی(ع) است که به این سو می دود، همه تعجّب می کنند، چه شده است؟
    علی(ع) با عجله می آید و به کنار آن زن می رود، آن زن دارد گریه می کند، علی(ع) به او کمک می کند تا از آن گودال بیرون بیاید، همه با خود می گویند چرا علی(ع) این کار را کرد؟
    آن زن در پناه علی(ع) آرام می گیرد، اکنون علی(ع) نزد عُمَر می آید و می گوید:
    ـ ای عُمَر! به چه دلیل، دستور دادی این زن را سنگسار کنند؟ آیا چهار نفر شهادت داده بودند که او زنا کرده است؟
    ـ خیر. کسی شهادت نداده بود.
    ـ پس چرا این کار را کردی؟
    ـ آخر شش ماه است که شوهر او از سفر آمده است، او بعد شش ماه، بچه ای به دنیا آورده است.
    ـ مگر تو قرآن نخوانده ای. قرآن می گوید «وقتی زن بچه ای را به دنیا می آورد، مدّت حامله بودن و شیر دادن به فرزندش، 30 ماه طول می کشد»، سپس قرآن در آیه دیگر می گوید: «مدّت شیر دادن بچه، 24 ماه است». خوب، اگر تو 24 ماه را از 30 ماه کم کنی، به شش ماه می رسی، یعنی کمترین مدّت حامله بودن یک زن، شش ماه است. ای عُمَر! مگر خبر نداری که حسین من هم، شش ماهه به دنیا آمد!
    ـ لَولاَ عَلِیٌّ لَهَلَکَ عُمَر! ای علی اگر تو نبودی، من هلاک می شدم. (بحار الانوار، ج 30، ص 110)
    * * *
    برادر سُنّی! حالا برویم سر حرف حساب! بگو بدانم، این که علی (ع) بیاید و بی گناهی را از کشته شدن نجات بدهد، معنای آن تأیید حکومت عُمَر است؟
    چه کسی این حرف تو را باور می کند؟ آخر نجات یک زن بی گناه از مرگ حتمی، چه ربطی به تأیید حکومت دارد؟
    کاش فرصت می بود تا من موارد دیگری را هم برای تو می گفتم، ولی بهتر است سکوت کنم، زیرا هر چه من بیشتر در این مورد بنویسم، بی سوادی خلیفه دوم بیشتر آشکار می شود.
    آری! علی (ع)، امام است، امام هم دلسوز جامعه است، درست است که حق او را غصب کرده اند، امّا او با جامعه قهر نمی کند، تا آنجا که بتواند از ظلم ها و کج روی ها جلوگیری می کند.
    علی (ع) وظیفه دارد تا از تصمیم های اشتباه خلفا جلوگیری کند، اگر او این کار را نکند، اساس اسلام در خطر می افتد، نباید اسلام فدای جهالت دیگران شود!

    پایان فصل هفدهم
    موضوع: شرح کتاب روشنی مهتاب"اثبات فاطمیه"،

    [cb:post_like] تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید

    اسلایدر

    ابزارک های وبلاگ
    • کل بازدید:
    • بازدید امروز :
    • یازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل مطالب :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :




  • کیفیت وب آسمان انعکاس خداست چه طور است ؟






  • کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    کداهنگ برای وبلاگ

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    کداهنگ برای وبلاگ

    ابزار هدایت به بالای صفحه